.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

جدال محافظه کاران و عدالتخواهان ....

 

 

 

تداوم سنت گذشته ، حفظ ارزشهای اخلاقی و نهاد خانواده ، تجربه گرایی ، ضرورت انضباط و قانون در جامعه ، اقتصاد بازار ازاد و اهمیت اجتماعی دین از مولفه های اساسی همه محافظه کاران است .

در این بین در کشور ما با تسلط مدرنیته و ورود سرمایه داری ، تنها سودجویی اقتصادی ( به اصطلاح عامیانه نگه داشتن کلاه خود) اهمیت یافت و‌ وضعیت نابسامان و فاسد گذشته همچنان تداوم دارد . تاکید بر خانواده و ارزشهای اخلاقی بیشتر بانگاه اهمیت دادن به واحدهای خرد اجتماعی در مقابل تمامیت جامعه مطرح بوده و نشاندهنده بی اعتمادی به اجتماع ونه بعنوان عاملی برای تربیت افراد و اماده سازی انها برای ورود به اجتماع .

 

 

شما در پرستاری ببینید اهمیت فوق العاده بر زمین سفت سنتهای گذشته و حفظ وضعیت موجود را ، و همچنین تجربه گرایی و ضرورت اجرای بی قید و شرط و بدون ابتکار انضباط و قانون را ، از اینجا می توانید ردپای محافظه کاری بیابید .

 

 

ولی از نظر من بهره گیری از ترمینولوژی رایج ایدیولوژی های سیاسی برای ایران همیشه مناسب نیست و ما در این کشور بیش از انکه شاهد جدال بین جریان محافظه کاری بعنوان مدافع حفظ وضعیت موجود و اندیشه های نوگرایانه چپ باشیم ، بیشتر شاهد تقابل بین حامیان سرسخت یک نظام سیاسی و یا صنفی و اجتماعی و مخالفان رادیکال و ساختار شکن انها هستیم .

 

«در ایران معاصر همواره رادیکالیسم در میان روشنفکران ما فضیلت به شمار امده است . شکاف تاریخی میان دولت و ملت موجب پولاریزه شدن فضای سیاسی بوده است ودر چنین شرایطی لاجرم روشنفکران و فعالین اجتماعی به رادیکالیسم متمایل شده اند.و هرگونه محافظه کاری را به ارتجاع و سازش با نظام سیاسی تعبیر نموده اند.

به بیان دیگر بی اعتمادی و توطیه نگاری در قبال دولت موجب شده است هر تمایلی برای اصلاح طلبی و تغییرات ارام با پرچسب ارتجاع مورد طرد قرار گیرد»

شما ببینید در کشور ما طرحهای عبور از سازمانی، حزبی و یا فردی چند بار تکرار شده است. 

از قالب جبهه ملی چند انشعاب بوجود امد که نهایتا به نهضت ازادی و سازمان مخوف وتروریستی مجاهدین خلق ( ودر اصل منافقین ضد خلق ) منتهی شد.

شما ببینید در تمامی دنیا جریان راستین محافظه کاری طرفدار اقتصاد بازار ازاد است ولی در کشور ما راست سنتی طرفدار دخالت دولت در اقتصاد بصورت جدی است . 

 

 

ولی ایا در پرستاری هم وضعیت همین است و ما دو جریان اصلی حامی نظام موجود در وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری کشور و مخالفان سرسخت این نظامها را داریم ؟

 درست است که دیوار اعتماد بین سازمان صنفی با طرفداران و اعضایش فرو ریخته است ، ولی ایا می توان عدالتخواهی را به مثابه یک گروه بزرگ و‌پرنفوذ در بین جامعه پرستاری ارزیابی و نقطه مقابل محافظه کاری و یا عدالتخوایی محافظه کارانه یا مستقلان به حساب اورد ؟گروهی که فراتر از تقسیم بندی های موجود وعلی رغم شکاف بین سازمان صنفی و طرفدارانش ، از راههای مختلف سعی در پیگیری مطالبات پرستاری داشته و حتی با حفظ ایده ها و ارمانها در ساختار سازمان مشارکت سازنده دارد.

 

ایا این تقسیم بندی درست است و ساختن تابو برای عدم انجام این تقسیم بندی ها به بهانه اتحاد پرستاری به نفع جامعه پرستاری است یا نه ؟  

من در این یادداشت به شما خواهم گفت عدالتخواهی یک روند اصلاح گرایانه و مخالف رادیکالیسم است .

 

 

ولی چرا این جنبش اعتراضی که بصورت خودجوش ودر جهت منافع صنفی پرستاران و بدنبال فشارها و تبعیض ها شکل گرفته و به تازگی مورد هجمه جدیدی از سوی کسانی قرار می گیرد که مدعی استقلال و اعتدال و حتی اتحاد هستند ، ولی سوال اینجاست که چرا این افراد نمی خواهند با مطالبه خواهی بدنه هماهنگ و در جهت عدالتخواهی قدمهای صادقانه و جسورانه بردارند؟ 

 

 

ادامه دارد....

 

دادخواه

 

۴ مهرماه ۱۳۹۴

رشت 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اقاي دادخواه : فعال پرستاري عدالت خواه رشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : یک شنبه 5 مهر 1394
.

مشکل پرستاران چیست ؟ 

 

 

(dd)یادداشت امروز:

 

 

یک کلمه « قانون » نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر .

 

حدود ۴۰ سال از انقلاب مشروطه و‌جنبش عدالتخوانه یوسف خان مستشارالدوله کتابی نوشت بنام « یک کلمه» و‌در این کتاب متذکر د تمامی مشکلات ما ایرانیان ناشی از بی قانونی است و هم اکنون که حدود ۱۵۰ سال از نگارش این کتاب می گذرد و می بینیم این‌مشکل همچنان ادامه دارد.

 

 

اگر عمل به قانون سر لوحه شورایعالی دوره سوم بود ، و اگر تعهدات سازمانی انجام می شد وانتخاب هیات مدیره ها و شورایعالی معوق نمی شد واجازه می دادند مطالبه گری در مسیر قانونی پیگیری شود، الان شاهد این وضعیت نبودیم . 

وقتی جلوی مطالبه خواهی پرستاری گرفته می شود ، وسازمان صنفی خود بعنوان مانع و نه مشوق عمل می کند، نتیجه چیست ؟ 

مسلما اعتراض ها زیر زمینی خواهد شد وما شاهد انفجار مطالبه خواهی در جامعه پرستاری خواهیم بود.

 

البته تاکنون این اسیب توسط شخص شریفی مقدم و دوستان دیگر با عقلانیت ودلسوزی کنترل شده است ولی شما تصور کنید، یک بازی رد صلاحیت دیگر راه بیافتد وبعضی دست از منفعت طلبی برندارند ، دیگر کمترین اسیب نابودی صنف و پساگرد پرستاریست .

 

 

هیچ کس نمی تواند تبعیض موجود در سیستم سلامت و تضادهای ناشی از این اپارتاید را در مستطیل سبز ان نادید بگیرد و کتمان کند، این فشارها سیلی ایجاد کرده که از تک تک ترکهای دیوارهای سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در حال نفوذ و پیدا کردن مسیر خویش است و اینقریب است سونامی تشکیل شود .

 

من بدنبال مقصر نیستم ، چون در کنار منفعت اندیشی عده ای در سازمان ، پرستاران نیز مقصر بوده اند، زیرا نباید یک نفر را مطلق العنان و بدون نظارت رها می کردند. 

وقتی جناب میرزابیگی مدعی است تمامی قوانین پرستاری را خود چکش زده این یعنی یک اسیب . 

ما دیگر نباید به این سمت برویم . فضاهای مجازی تاکنون فضای خوبی برای نقد گذشته و نظارت ایجاد کرده اند ، ولی باید در شورای اینده به این نقص نظارت سازمانی اندیشیده شود.

پرداختن به تمام انچه بر ما رفته است ، در این زمان امکانپذبر نیست ، من معتقدم به بدنه باید فرصت داد این بحران را بپذیرد واماده شود برای پذیرفتن راه حل برون رفت از بحران .

 

 

ولی در حال حاضر معاونت پرستاری و بعضی اعضای شورایعالی دوره سوم ، از پذیرش مسولیت خود سرباز می زنند وبعضی از این دوستان بعنوان اتش زنه عمل می کنند.

بطور کلی می توان گفت این افراد در سازمان دلال تشنج وانارشیسم شده اند و از تسلط عقلانیت بر جامعه پرستاری جلوگیری می کنند.

من از کسانی که دلسوز پرستاری هستند خواهش می کنم که به جریان عدالت خواهی بدنه پرستاری بپیوندند، و با ایجاد فضای گفتمان و تفاهم عاقلانه و بدور از منفعت اندیشی های انتخاباتی با ارایه برنامه به پرستاران کمک کنند.

 

 

دوران گردش به منتهی الیه محافظه کاری تمام شده است ، این مسیر ارزانی محافظه کاران و‌حق انهاست ، عدالتخواهان فهمیده اند که جای خالی انها در مسیر اصلی جستجو‌می شود ، عدالتخواهی به معنای رد روش های سازشکارانه و منفعت اندیشانه برای حفظ وضعیت موجود.

برخلاف نظر دوستان ، جنبش و‌حرکت اعتراضی پرستاری ، دربن بست مادیات و عدالت در پرداختها اسیرنشده و البته یک حرکت پوپولیستی فرصت طلبانه نیست ، بالعکس عدالتخواهی معادلات سودجویانه در نظام سلامت و بحث بهداشت ودرمان را مورد هدف قرار داده است .

 

 

 اینکه در یک مسیر اینچنینی اشتباهاتی رخ دهد، این طبیعت همه جنبش های اجتماعی و صنفی است ،وقتی سدهای محافظه کاری شکسته می شود سیل راه می افتد.

بعضی از افراد که مبدع گروه مستقلان شده و انشعاب در بدنه پرستاری ایجاد کرده اند مدعی این هستند که چون در جریان عدالتخواهی افرادی هستند که تندروی می کنند، و‌البته سعی در یکدست کردن فضا دارند برای حرکت خود راه دیگری را انتخاب کرده اند. ولی ایا امکان‌دارد که شما برای رد تمامیت گرایی خود مبدع حرکت رادیکال دیگری شوید؟

من می گویم جنبش را افراد نمی سازند جریانهای فکری می سازند.

ولی الان بحث اشخاص راه افتاده که من عدالتخواهی را قبول دارم ولی فلانی نباشد ، خوب فلانی چرا نباشد ؟ و شما چه برنامه بهتری از این فلانی دارید معلوم نیست ؟

بله وقتی ما دری از بی قانونی را می گشاییم نباید فکر کنیم فقط ما حق عبور از ان را داریم ودیگران هم رد خواهند شد . واین ایجاد انشعاب در پرستاری ادامه خواهد یافت ‌، روزگاری گروه وحدت وحالا مستقل .

 

میثاق ما چیست ؟ 

 

مطالبات پرستاری .... پس مسیر مشخص است .

 

 

اقای صفری من میل دارم گفتگوی با شما در زمینه چالش های پرستاری وراه برون رفت از بحران داشته باشم، ایا امکان ان هست ؟ من در همین گروه در خدمتم .

 

جناب صفری ، بنظر بنده در این ۱۵ ماه اخیر سیل تهاجمات به بدنه پرستاری وارد شده از کمک پرستار یکساله تا شرکتی شدن پرستاران واجرای طرح کذایی مبتنی برعملکرد تا این اواخر تغییر عنوان دروس داخلی جراحی ، نظر شما در این مورد چیست؟ دلیل اینهمه مشکلات در این مقطع زمانی چیست ؟

 

 

بنظر بنده این همه سنگ اندازیها از سوی توپخانه خودی هدایت شده و منفعت اندیشی ها و نگاههای اقتصادی و‌سودجویانه موجب این مشکلات شده است ،نگاه وزارتخانه به اصناف نگاهی بدبینانه و محدود کننده بوده واین ناشی از سیاست های نیولیبرالیسمی دولت درعرصه بهداشت ودرمان هم هست، ولی سازمان و معاونت پرستاری بجای برخورد با این نگاه انرا تشدید کرده وبا ان همکاری کردند. 

نگاه وزیر البته با این جریانات اعتراضی پرستاری تغییرات ملموسی کرده ، فشارهای ممتد بدنه پرستاری موجب شده حتی وزیر هم در زبان از سیستم فی فور سرویس انتقاد کند.

ولی اگر سازمان با این حرکت اعتراضی همراهی می کرد موفقیت دو چندان بود.

 

معاونت پرستاری یک فرصت بوده ولی وقتی دبیرکل یک سازمان صنفی همزمان مدیر تشکیلات دولتی می شود و بزرگان پرستاری باید از این اشتباه درس بگیرند.

 

 

تنها راه حل اینکه سازمان با بدنه هماهنگ شود، کنار رفتن تیم قبلی و ایجاد تغییرات حقوقی در راستای پویایی سازمانی است .

تیم قبلی دیگر قابل اعتماد جامعه پرستاری نیست .

 

 

من با شما مخالفم توبیخ و تبعید جناب شریفی مقدم تنها اتش زنه جریان اعتراضی بوده است چون قبل از ان تجمعات بیمارستانی محدود شروع شده بود. 

جامعه پرستاری تشنه رهبری جدید بود، و دیگر روش محافظه کارانه موجود جوابگوی مطالبات پرستاری نبود ، و خوب طبیعی است جناب شریفی مقدم با ان صفات شجاعت و صداقت از طرف جامعه پرستاری منتخب شدند‌

این حرکت به ضرر پرستاری نبود، من از سخن شما جناب صفری استنباط می کنم علت وضعیت کنونی را عدالتخواهان می دانید؟

 

چرا‌خود شما پیشقدم نشدید ودر شورایعاای به فهم جریان اعتراضی کمک نکردید؟

البته باشما موافق نیستم ، زیرا فرصت همچنان باقیست واینکه بدنه کار خود را می کند.

من و شما تنها کاری که باید بکنیم اینست که فهم این مطالبه خواهی را به سیستم منتقل کنیم و این عقلانیت را در وزارتخانه برای همراهی با این جریان ایجاد کنیم.

 

اینکه شما جلسه با وزیر بهداشت را که عدالتخواهان تحریم کرده بودند عنوان می کنید، ببینید اینکه وزیر بهداشت با وساطت کسی در جلسه ای با دوستان دیدار کرده را من کوچک نمی دانم ولی این دیدار قبلا هم رخ داده و جناب شریفی مقدم هم دیدار داشته اند.

ببینید من نمی فهمم ، در کشورما سخن و رفتار مدیران هماهنگ نیست .

یو کیو امانو‌ به ایران می اید وهمان دلواپسان خلاف عرف بین الملل برای عکس یادگاری با او خودکشی می کنند، همان اقای بذرپاشی که در وطن امروز بارها امانو‌را زیر سوال برده است .

این نمی شود که ما به وزیر انتقاد کنیم وبا وی عکس یادگاری بگیریم و یا رانت اموزش کمک پرستاری را .

بدنه پرستاری صداقت می خواهد....

 

شما بینید درماجرای بیمارستان امیر اعلم چه کسی مقصر یود؟ ایا اقای چراغی ان سه عزیز دیگر چه گناهی کرده بودند، چطور می شود با مشت اهنین با انها برخورد می شود.

حال این فرصت ها را چه کسی به تهدید تبدیل کرده است ، من به شما می گویم عده ای می خواهند به عمد هزینه مطالبه خواهی را بالا ببرندو

واز این طریق عدالتخواهان را افراطی نشان دهند وبدنه را ناامید کنند.و‌ ترس از مطالبه گری و عدالت خواهی دربدنه ایجاد کنند. 

همان سخنی که شما و دوستانتان می گویید ، اینکه اجازه فعالیت به جریان عدالتخواهی داده نشود ، وتیغ رد صلاحیت و محرومیت بالای سر این مطالبه خواهی باشد ، چون‌ این جریان محبوبیت دارد، وبعد هراس از این جریان ایجاد کنیم و انرا رادیکال نشان دهیم ،، سیاست نخ نمایی است که در جریان است .

 

 

دادخواه 

 

۲ مهرماه ۱۳۹۴

رشت 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اقاي دادخواه : فعال پرستاري عدالت خواه رشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : یک شنبه 5 مهر 1394
.

 

من چندیست در گروه اقای صفری هستم ، اتفاقا چند نکته را خالی از لطف نیست که از دشمنان خود یاد بگیریم :

 

 

 

۱_ صفری در هر صورتی ارام است و شدیدترین برخوردها و انتقادها را با ارامش و ایجاد شرایط ارام پاسخ می دهد وبعد از کلی چالش برای ما در خصوصی گل می فرستد ، تصور کنید این چالش ها در گروه های ما بود، پاسخ ما چه بود؟ 

 

 

 

۲_ اتاق فکریست که این جریان مزور در واتس اپ و تلگرام ایجاد کرده و توانسته این گروه کذایی مستقلان را با ادبیات پوپولیستی ودر پناه اشتباهات و‌عدم تمرکز ما گسترش دهد. اتاق فکر ما عدالتخواهان کجاست ؟ 

 

 

 

من به حناب نارویی حق می دهم که ناراحت و گرفته باشند چون این شرایط را درک می کنم‌ولی اگر ایشان با ادبیاتی اینچنینی پاسخ می دهد نشاندهنده اینست که خوب حمایت نشده است .

 

چه خوب است ما حرکت عدالتخواهی را خود اسیب شناسی کنیم نه اینکه منتظر امثال صفری باشیم که از نقطه ضعفهای ما بهره برداری کند.

 

دادخواه



:: موضوعات مرتبط: اقاي دادخواه : فعال پرستاري عدالت خواه رشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : پنج شنبه 2 مهر 1394
.

دوستان یک تذکر جدی بدهم :

 

حضور من و دیگر عدالتخواهان در این گروه دلیل تایید گروه پرستاران مستقل در عنوان ، هدف و‌غیره نیست ، و همانطور که قبلا گفته ام بنده با عناوین مبهمی مانند « اعتدال» ، « مستقل » و غیره مشکل اساسی دارم ، و‌تشکیل گروههایی با این عناوین را در بحبوحه انتخابات کاری پوپولیستی می دانم .‌

پس از همکاران پرستار مبدع این گروه انتظار دارم جانب اخلاق را رعایت کرده و حاصل بحثهای انجام شده در این گروه را با عنوان « پرستاران مستقل » نشر ندهند . زیرا بنده و عقایدم هیچ ارتباط سازمانی یا فکری با این گروه و جناب صفری و‌همفکرانشان وامثال اقای نجاتیان و همکارانشان ندارد.‌

 دادخواه



:: موضوعات مرتبط: اقاي دادخواه : فعال پرستاري عدالت خواه رشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : دو شنبه 30 شهريور 1394
.

سودای ابزورد( پوچ) ریاست :

 

یادداشت امروز:

 

چندیست که اذهان پرستاران با انتخابات صنفی خود در سطوح هیات مدیره ها و شورایعالی درگیر شده است ، انتخاباتی که در بستر ۱۵ ماه اعتراض و مطالبه خواهی برای عدالت که با نمایش ایند و روند افراد مختلف در صحنه نمایش انتخابات همراه بوده است. 

گاهی شعارها و فیگورهای انتخاباتی این افراد که زمانی عدالتخواه و زمانی مستقل ، قانونمدار و معتدل می شوند ، چندان ابزورد و پوچ می شود که ناخوداگاه مرا بیاد تراژدی _کمدی های شکسپیر و چاپلین و اسلپ استیک می اندازد.

دستان الوده بعضی افراد که در طول ۱۲ سال مدیریت خود بر سازمان صنفی پرستاران جز محافظه کاری ، و معاملات سودجویانه بدعت نو و مفیدی دیگری در این صنف ننهاده اند، مرا بیاد دستان الوده و خونین بانو‌ مکبث می اندازد در تراژدی _ کمدی « مکبث » شکسپیر .‌

 

 

در این میان افرادی هم پیدا می شوند با نگرانی از تضعیف ساختار بوروکراتیک سازمان نظام پرستاری کشور ، سعی دارند با استفاده از همین مکبث هایی که به اعتماد ولی منعمتان خویش بیراه رفته اندو خیانت کرده اند ، دوباره این سازمان را احیا کنند . ودر این راه نام خود را « مستقل» و یا « اعتدالگرا» و‌روش طی طریقشان را اتحاد تبلیغ می کنند.

 

اما سوال مهمی در اینجا وجود دارد اینست که این افراد چه برنامه ای برای خود این سازمان دارند ؟ چون انچه مهم است برنامه است ؛ حال این برنامه می تواند اقتدار گرایانه و‌یا عدالتخواهانه باشد، تند باشد یا کند.

 

سوال من درباره سیاست گذاری ( policy) است ، دغدغه ای که دوستان با مانع شدن برای نقد گذشته و کارنامه ۱۲ سال روند سازمان ، مانع مطرح شدنش می شوند. انها علاقه دارند به سیاست ( politics) بپردازند ، سیاست نه به ان معنایی که در ذهن من و شماست بلکه بمعنای پرداختن به ساختار قدرت .

بیینید جوهر دولتها و سازمانها قدرت است .قدرت هم باید جمع شود . در واقع بوروکراسی ظرف قدرت است . شما شنیده اید اقتصاددانان می گویند اگر ثروت انباشته نشود، ان چیزی که توزیع می شود جز فقرنخواهد بود. یعنی در شرایطی که ثروت انباشته وجود ندارد « عدالت » می شود توزیع فقر‌ . 

حال این دوستان می گویند اگر قدرت انباشته نشود توزیع ان به هرج و مرج می انجامد. واین حرف درستی است ولی انها یک سخن را نمی گویند ، این انباشت و‌تمرکز قدرت در سازمان نظام پرستاری کشور باید دموکراتیک باشد ، یعنی در پس انتخاباتی ازاد و شفاف ، بدون رد صلاحیت و تعلیق و تعویق زمان انتخابات و یا تطمیع و تحمیق افراد، این انباشت قدرت صورت گیرد.ودر حقیقت تک تک پرستاران در جوف ساختار سازمانی نظام پرستاری جای داشته باشند .و پرستاران در حقیقت این افراد را در راس این نظام توزیع قدرت می گمارند ، را با علم کامل به برنامه ها و کارنامه هایشان انتخاب کرده باشند و‌این افراد هم بر اساس قرار دادی عمومی و میثاقی عملی پایبند خواسته های افراد باشند.

 

از نظر من تاکید ابزورد گونه به اقتدار گرایی سازمانی ، بدون اطمینان از نقش تاثیر گذار پرستاران بر سرنوشت سازمان و سازوکار مناسب برای این حرف شنوی بی معناست . وقتی سازمانی قدرت اجرایی ندارد ، پرداختن به مفهوم اقتدار سازمانی و تمرکز قدرت « لویاتانی » را می سازد که هیولایی سخت مهیب و اسیب زاست .

 

 

دادخواه .....

 

۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۴

استانه اشرفیه

 



:: موضوعات مرتبط: اقاي دادخواه : فعال پرستاري عدالت خواه رشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : دو شنبه 30 شهريور 1394
.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی